
در سال های اخیر شاهد تکامل چشمگیری در استفاده از مدل های یادگیری تقویتی (RL) در علوم شناختی بوده ایم. در این مقاله، یک چارچوب جامع برای بررسی تصمیمگیری اجتماعی با استفاده از رویکرد یادگیری تقویتی ارائه میکنیم. همچنین دانش و اطلاعات دریافتی از گروه را مورد پایش قرار داده و پیشنهادات کاربردی ارائه می دهیم. مرور مطالعات انجام شده در خصوص این مباحث نشان می دهد هیجانات مولفه ای اساسی در تنظیم فعل و انفعالات بین شرایط محیطی و فرآیند تصمیم گیری انسان هستند. سیستم های عاطفی، دانش ضمنی و صریح ارزشمندی را برای تصمیم گیری های سریع و عقلانی فراهم می کند. درنهایت اینکه تصمیمات ماهیت شناختی دارند و از این رو یافته های علوم شناختی می تواند به تقویت نظریه های تصمیم گیری برای درک کامل تر فرآیند انتخاب افراد کمک کند .در این تحقیق، ابتدا نقش عملکردی یادگیری تقویتی در تصمیم گیری اجتماعی را بررسی نموده، سپس مدل پیشنهادی ارائه خواهد شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد استفاده از چند پارامتر یادگیری اجتماعی برای اخذ دانش و اطلاعات برتری های قابل ملاحظهای برای روش پیشنهادی در این مقاله ایجاد میکند. سیستم های عاطفی، دانش ضمنی و صریح ارزشمندی را برای تصمیم گیری های سریع و عقلانی فراهم می کند. درنهایت اینکه تصمیمات ماهیت شناختی دارند و از این رو یافته های علوم شناختی می تواند به تقویت نظریه های تصمیم گیری برای درک کامل تر فرآیند انتخاب افراد کمک کند و دیدگاه های کامل تر و واقع گرایانه تری از رفتارهای تصمیم گیری ارائه کند.


